Spela tipset online

Jag har nyligen upptäckt att det är möjligt att spela på bland annat Styrktipset, Europatipset och Stryktipset genom Svenska spels webbplats. Jag fascineras verkligen över smidigheten. I lugn och ro kan jag nu tippa utan att behöva följa det lokala spelombudets öppettider. Dessutom är allting samlat på Svenska spels webbplats. Det finns experter som ger speltips och det finns även med sportdiskussioner för den som är intresserad. När det gäller de lite mer strategiska spelen, d.v.s. de spelen som kräver att du exempelvis har koll på vilka fotbollslag som är bäst respektive sämst, så är det i regel lättare att vinna ju mer insatt man är. Mitt tips är därför att spela på exempelvis Stryktipset när du har koll på de olika lagen. Detsamma gäller Europatipset, och då gäller det att ha koll på fotbollsmatcher från Europas fotbollsligor. Vad gäller både Stryktipset och Europatipset så tippar man 1, X eller 2. När man sätter ett X så innebär det att man tror det blir oavgjort. Stryktipset består av totalt 13 matcher och det brukar vanligtvis ge utdelning från 10 rätt och upp till 13. Den som inte är insatt i fotboll kan spela på Lotto som inte kräver någon strategi då spelet är basertat på slumpen.